vrijdag 25 mei 2012

Samira op drift!


Weet je nog dat er zoveel opschudding was bij de kudde? Ma schaap wist niet precies wat er aan de hand was en ging daarom op onderzoek uit.
'Nou kind,' zei ma, 'er staat wat te gebeuren. Daar heb je zowaar een paar herders van andere kuddes en oh jee, oh nee, wat hebben ze nou toch mee genomen?' 
'Wat, mamma, wat?!' riep Samira, 'wat hebben ze meegenomen?' 
'Het is een geweldige grote en met brede hoorns uitgedoste landgeit, Sam. Zo,' zei ma, 'het is een soort familie van ons, maar dan gelukkig wel heel verre familie'. 
'Gelukkig, ma?' 
'Ja kind, de geit is zo'n zenuwlijder, ik ben er niet zo verzot op. Maar deze lijkt mee te vallen. Hij doet redelijk normaal zo te zien. We zullen kijken wat het wordt, vooruit met de geit... eh met de schapen en die geit, we gaan op pad'. 
'Waarheen, mamma,' vroeg Sam. 
'Ik denk dat ik het weet,' zei ma schaap. 'Ik hoorde de herders praten over de tocht der tochten, schapen op drift. Wat het precies is dat weet ik niet maar ik ben dol op avontuur en ik ruik avontuur in de lucht. We zullen zien. We moeten mee en dat lijkt me wel wat'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten