maandag 21 mei 2012

Samira speelt


Op een dag toen Sam lekker aan het grazen was in een fijne wei met allerhande grasjes en kruiden schrok ze van iets donkers vlak boven haar. De zon was even weg en ineens liep er vlak naast haar iets groots en grijs op twee poten en met een hele lange snavel. De grote vogel was een blauwe reiger en hij bleef doodstil vlak bij Sam staan.
‘Hallo,’ zei Samira, ‘wat ben je aan het doen?’
‘Ik sta,’ zei de vogel, ‘en ga jij nou maar lekker doorgrazen en rennen met de andere lammetjes, want dan heb ik ook wat te vreten’.
‘O ja,’ zei Sam, ‘hoe zo?’
‘Nou als jullie met zijn allen door dat hoge gras lopen, schrikken alle kleine dieren die diep in het gras verstopt zitten van jullie. Ze gaan daarvan lopen en dan heb ik weer een lekker hapje te eten. Nu hoef ik niet zo lang te wachten tot er wat voorbij komt. Jullie jagen het eten bijna mijn bek in, maar hup lopen jullie anders moet ik te lang wachten op mijn ontbijt’.
En daar ging Samira, spelend met haar vriendjes door de wei. En de blauwe reiger, die at zijn buikje rond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten