woensdag 30 mei 2012

Samira smult


Ma schaap en Sam het lam lagen naast elkaar in het gras op de “geheime locatie” en lagen lekker in ’t zonnetje te herkauwen. Al het eten dat ze al eerder hadden opgepeuzeld, boerden ze weer op om goed te kauwen, zodat het in hun volgende maag beter kon verteren. Ze hadden heerlijk gegeten vandaag en ook nog in een lekker stukje hei gestaan. Gisteravond al waren ze begonnen op een fijne weide met allerlei soorten gras en bovendien stonden er ook nog andere dingen, zoals Amerikaanse vogelkers en hier en daar een kleine grove den, die je heerlijk kan schillen. Van allerlei natuurlijks bij elkaar, goed voor hart en bloedvaten. In elk van de verschillende eetbare planten en struiken zitten natuurlijke stoffen, die goed zijn tegen van alles en nog wat, bijvoorbeeld tegen wormen of vliegen. Overal in de natuur vind je dingen die de lijven van natuur eters gezond houden.
'Wat is dit geweldig, mamma,' zei Samira, 'ik wil mijn hele leven wel op avontuur'. 
'Nou kind, ik denk dat dat niet zo makkelijk is,' zei ma, 'want tegenwoordig kun je bijna nergens meer komen als schaap. Maar je hebt gelijk, het is een prachtig avontuur en het is nog niet afgelopen. Morgen gaan we naar een kasteel, heb ik gehoord. Wat het is weet ik niet maar het klonk heel indrukwekkend en we krijgen alweer een soort van weiland voor de nacht, is dat niet fijn?'
Dat leek Sam zeker fijn en ze keek heel erg uit naar de dag van morgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten