maandag 28 mei 2012

Samira heeft bekijks


En ma schaap en Samira hadden veel bekijks en Sam huppelde rond op de heuvels samen met haar broertjes en zusjes. Op enig moment toen ze weer eens in de buurt van haar moeder was om te vragen of ze nog een slokje te drinken kon krijgen, mekkerde ze zachtjes tegen ma:
‘als dit allemaal een avontuur is, dan wil ik nog wel even door, want die mensen die rondom ons lopen zien er toch wel heel lief uit. Hoeveel zouden het er wel niet zijn, je kunt ze haast niet tellen, het lijkt wel een kudde. En mamma, wat me opvalt, ze lijken toch wel verschrikkelijk veel op elkaar.
Hoe weten ze nou wie wie is?’
‘Ja kind,’ zei ma, ‘ik snap ook niet hoe ze dat doen, want wij zijn toch allemaal heel verschillend al zien de mensen dat dan weer niet. Daarom hebben we ook allemaal van die vreemde nummertjes in, die bovendien ook nog verschrikkelijk zeer doen bij het aanbrengen en door onze smalle oortjes heel vaak onze oren laten uitscheuren’. ‘Ja mamma, gelukkig zijn mijn oren nog heel, maar ik ken een paar lammetjes die er niet uitzien met die vreemde dubbele oortjes. En waar moet nou een nieuw nummer komen in zo een raar oor?’
‘Ik heb geen idee, kind, maar ik denk dat de herder het voorlopig wel zo zal laten zitten, want hij herkend ons tenminste wel’.
‘Nou mamma’, zei Samira toen, ‘ik hoop dat we nog veel avontuur zullen beleven met z’n allen’.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten